justerbare håndvægte

Få dit eget fitness derhjemme med justerbare håndvægte

Det er ikke alle, der er lige vilde med at tage i fitnesscenteret. For det første er det ikke altid rart at træne omkring andre og for det andet, kan der være mange fordele ved at træne derhjemme fremfor i fitnesscentret. Så tag i stedet fitness delen med i dit eget hjem, så du kan træne derhjemme. Det kan man blandt andet gøre med justerbare håndvægte. Læs meget mere om det hele her.

Justerbare håndvægte er perfekte til hjemmetræning

Justerbare håndvægte er noget af det mest optimale at få derhjemme, hvis du gerne vil træne. Det gælder dog selvfølgelig mest styrketræning. Men styrketræning er jo også for alle både kvinder og mænd. Vægtløftning er rigtig godt for kroppens velvære, så man får store muskler og jo større muskler, jo flere kalorier brænder du og jo slankere og stærkere bliver du.

Justerbare håndvægte er altså noget alle kan bruge og få noget ud af derhjemme. De er nemme at få fat i og så er de slet ikke så dyre, som så meget andet fitnessudstyr og træningsudstyr er. Håndvægte er ikke noget der fylder så meget, så hvis du ikke lige har et helt fitnessrum, kan du godt have plads til håndvægte.

Med justerbare håndvægte kan du for eksempel få 15 par faste håndvægte fra ca. 2 til 24 kg i bare ét sæt. Det eneste du skal gøre, når du vil justere vægten, er at indstille håndvægtens drejeskive til den ønskede vægt og dernæst tages de skiver der er brug for, med op når vægten bliver løftet. Det er et eksempel på, hvordan den justerbare håndvægt kunne fungere.

justerbare håndvægte

Fordelen ved at træne derhjemme

Der er rigtig mange fordele ved at træne derhjemme fremfor i fitness. Først og fremmest handler det om, hvad du bedst kan lide. Hvis du ikke synes det er rart, at der altid er mennesker, der skal kigge på dig, se dig træne og så se dig svede, så træn derhjemme. Men hvis du er ligeglad og godt kan lide fitnesscentret og dens maskiner, så træn i fitness.

De fordele der er ved at træne hjemme, er for eksempel at ingen bruger det, du skal bruge. Du skal aldrig vente på en vægt eller skynde dig at gøre dit set færdigt, fordi en sur mand vil have din vægt. Du har dine helt egne ting til rådighed lige når du vil.

En anden ting er, at det altså bare er langt nemmere at træne derhjemme. Med nemmere menes der, at du nemt lige kan tage et par håndvægte frem og så bare gå i gang. Hvis du skulle i fitness, ville du skulle gøre dig klar, komme derhen og så videre. Bare det at køre, cykle eller gå mod fitness gør det nogle gange endnu sværere at tage sig sammen til at træne. Har man træningsudstyr derhjemme klar, så er der ingen undskyldninger overhovedet. Med et par justerbare håndvægte, kan man lave en masse øvelser.

Kommentarer lukket til Få dit eget fitness derhjemme med justerbare håndvægte